Na een onderbreking van twee jaar zijn twee IJslandse walvisjagers weer uitgevaren vanuit de haven van Reykjavik. Dit gebeurt in afwachting van een mogelijke wetswijziging die walvisvangst in IJsland permanent kan verbieden.
De bronnen die over dit onderwerp berichten.
Twee IJslandse walvisjagers zijn donderdagavond na een pauze van twee jaar weer uitgevaren. Een demonstrant klampte zich vast aan een van de schepen. In het najaar stemt…
In IJsland zijn na een onderbreking van 2 jaar opnieuw walvisjagers uitgevaren. Dat hebben lokale media en activisten bekendgemaakt. 2 IJslandse vaartuigen hebben in de …