Koning Willem-Alexander heeft tijdens een staatsbezoek aan de Verenigde Staten kritiek geuit op de FIFA. Deze kritiek werd aanvankelijk niet direct begrepen, maar later werd duidelijk dat de koning zich kritisch uitliet over de gang van zaken binnen de voetbalbond.
De bronnen die over dit onderwerp berichten.