In Rotterdam is een nieuw nationaal monument voor Molukkers ingehuldigd. Dit monument is een erkenning van het onrecht dat de Molukse gemeenschap in Nederland is aangedaan. De politiek erkent dat er lange tijd niet goed naar hen is geluisterd.
De bronnen die over dit onderwerp berichten.